Er stond al vanaf het begin een billboard op mijn site maar die was wel aan vervanging toe. De planken zijn behoorlijk verkleurd dus een opknap beurt is absoluut geen overbodige luxe.
Hiernaast is duidelijk te zien dat de kleuren niet meer helemaal fris zijn. De nieuwe planken zullen weer "geschilderd" moeten worden en
dus wordt het ontwerp gemaakt. Uiteraard wordt het nieuwe Meijdonck logo gebruikt.
'
Nadat het ontwerp voor het schilderwerk klaar is kan de daad werkelijke billboard gemaakt worden. Er wordt gebruik
gemaakt van de 3D printer maar dan moet wel eerst een ontwerp gemaakt worden. Sinds kort maak ik gebruik van Tinkercad.
Ik heb er niet veel ervaring mee maar dit ontwerp kan ik zelfs maken.
Vanuit Tinkercad kan er een STL bestand gemaakt worden. Dit STL bestand is nodig om te kunnen gebruiken met Cura. Cura maakt er vervolgens
weer een bestand van dat door de Ultimaker gelezen kan worden. Na een uurtje printen ligt het billboard op de glasplaat van de printer. Ik
moet zeggen dat ik zeer tevreden ben met het resultaat.
Het "schilderwerk" wordt geprint op fotopapier zodat het een mooie strakke uitstraling krijgt. Wel is het belangrijk dat alles op het juiste formaat geprint wordt maar dat gaat makkelijk met sommige programma's. Voordat het fotopapier op het billboard gemonteerd wordt moet eerst het bilboard nog een kleurtje krijgen. Ik heb wit filament gebruikt en dus wordt de billboard met bruine verf geschilderd zodat het een mooie houten uitstraling krijgt.
