Categoriën

Archief

McLaren F1 GTR Loctite met lichten

McLaren F1 GTR Loctite verlichting

McLaren F1 GTR Loctite verlichting

De McLaren F1 GTR Fina is al lang geleden voorzien van verlichting. Ditmaal was het de beurt aan de McLaren F1 GTR Loctite om van verlichting te worden voorzien. Alle benodigdheden had ik nog thuis liggen dus er kon begonnen worden.

Bij de Fina heb ik alle onderdelen op een printplaatje gesoldeerd maar omdat er weinig ruimte is worden alle onderdelen los in de auto gebouwd daar waar plek is. Er zitten best grote componenten bij die ik op deze manier goed weg kan werken. Ik had nog een wat oudere Goldcap liggen die redelijk groot is. Deze komt bij de voeten van de coureur.

McLaren F1 GTR Loctite verlichting achterlicht

McLaren F1 GTR Loctite verlichting achterlicht

Ik heb hiervoor een klein stukje van het dashboard geveild zodat de Goldcap ook gedeelte in de cockpit komt te liggen.

De auto wordt door deze Goldcap voorzien van continue verlichting. Dit betekend dat de Goldcap tijdens het racen geladen wordt. Als de auto dan stilstaat blijven de lampen nog enige tijd nabranden omdat de Goldcap langzaam ontlaadt. Tevens wordt de auto voorzien van remlichten. Wanneer het gas losgelaten wordt gaan er extra lampen branden aan de achterkant.

Ik ben voornamelijk met 3 verschillende Slot.it McLaren F1 GTR’s aan het racen op mijn thuis circuit. Dit zijn de Fina, Loctite en de Davidoff.

Een complete beschrijving van het inbouwen van de verlichting kan elders op mijn site gevonden worden. Klik hiervoor op de volgende link: Verlichting inbouwen .

Omdat de auto van best wel wat extra gewicht voorzien wordt door de verschillende componenten is ook de magneet verwijderd. De magneet zorgt ervoor dat de auto, door de vele componenten, te veel aan de weg wordt getrokken. De auto is dan niet meer voor uit te branden. Om ervoor te zorgen dat er toch wel een redelijke wegligging blijft wordt er lood aan de achterkant van de wagen geplaatst. Dit moet hier ook wel geplaatst worden omdat er veel componenten net voor de cockpit komen waardoor de gewichtsverdeling compleet verstoord wordt. Door extra gewicht aan de achterkant van de wagen te plaatsen blijft de gewichtsverdeling goed. Een ander voordeel van het verwijderen van de magneet is dat je nu lekker kunt driften. Goed met het gas spelen is een must om een goede ronde tijd neer te zetten.

Leave a Reply